fredag 2 november 2007

Bad news..

fick jag höra av en kille igår att jag var.. Det var ingenting han hade kommit på själv utan han hade fått det ryktesvägen.
Bad news för att jag en gång hade ett förhållande som tog slut?
Bad news för att jag dricker och röker för mycket?
Bad news för att jag inte passar in i parmiddagsmallen?

Hur som helst är ju killen jag träffade igår en vuxen människa och kan ta egna beslut. Han är väldigt söt och rolig dessutom. Tror vi ska ses ikväll också. Känns jättebra faktiskt!

Ska på vernissage ikväll, så det blir nog en del gratis vin. Och imorrn ska jag på burleskklubb. Det blir alkohol fyra dar i rad. Men jag har ju anledning att fira. Dessutom kommer jag ju inte dricka en droppe under de veckor jag tar körkort, och sedan när man jobbar har man ju inte heller tid att ha kul.

Jag vet inte om jag ska bli smickrad eller kränkt av epitetet bad news. Jag antar att jag borde bli smickrad? För om det inte är med humor kan det vara något av det mest sårande jag någonsin hört. Och det från någon som inte funnits jättenära under en lång tid, men som jag nyligen återuptog kontakt med för att jag saknat den. Förhoppningsvis är det bara en missuppfattning. Jo, det är det nog. Jag vill inte gärna tro att mina vänner sprider rykten om min mentala hälsa och mitt dåliga leverne bakom min rygg och att detta rykte når stockholm innan jag flyttat hit.
Men. Man vet aldrig var man har folk. Det är en sanning som tål att upprepas gång på gång tills man blir så hård och misstroende att man inte släpper in någon. Jag har nobelpriset i den grenen.

1 kommentar:

the.hannan@gmail.com sa...

Maja. Du är inte bad news! Du är bara inte en stereotyp tråkig tjej. Du fattar vad det äer att ta för sig i livet, antar att det klingar illa i vissas öron! puss